”Vi gick in på NK och sa att vi ville förändra branschen”

All Blues är inte bara Aviciis favoritmärke längre, nu vill hela världen ha ringar och armband från den svenska smyckesduon. På tisdag presenterar märket nästa års sommarkollektion. Vi tog ett snack med Jacob Skragge och Fredrik Nathorst.
Alltings början:
”Vi ritade upp en kollektion armband på ett stort, lite gult papper för hand och gick in på Paul & Friends på NK och Nathalie Schuterman i Stockholm och berättade om vår dröm att förändra smyckesbranchen. Det slutade med att båda sa att de ville börja sälja våra produkter om vi lyckades ta fram dom. Då var vi tvugna.”

Samarbetet med Acne Studios:
”Johnny Johanssons assistent ringde oss en fredagseftermiddag. Hela veckan därpå spenderade vi på deras huvudkontor i Stockholm för att ta fram kollektionen och tre veckor senare var vi på presentationen i Paris. Under våren såldes fyra av våra modeller, i nya finishar, på ca 60 butiker världen över.”

Den internationella etableringen:
”Vi var i Paris nu under herrveckan för någon månad sen och hade showroom, och om allt går som det ska börjar vi smyga oss ut till Japan, Hong Kong, USA och flera marknader i Europa. Snart kommer några jättefina editorials med Elsa Hosk i Elle och John Boyega i V Magazine (från Star Wars Episode VII).”
Att Avicii bar All Blues-smycken i senaste Volvoreklamen:
”Tim köpte tre armband i 18ct roséguld av oss som han bär dagligen. Sen var det mest en slump att han hade på sig dom under inspelningen.”

Drömbäraren:
”Julian Schnabel. En fantastisk konstnär som går runt med pyjamas under sin smoking.”

Visningen på Stockholms modevecka:
”Under tisdagen har vi en installation på Bukowskis i Berzelii Park där vi visar den kommande kollektionen. Vi har experimenterat rätt mycket med nya modeller av armband och ringar, och vi introducerar dessutom pins, halsband och chatelainer. Kanske blir en förhandsvisning av en konstfilm vi håller på att producera med Alex Wessely också.”
#TEAMWORK #ALL_BLUES #IN #MONOCHROME #TB #STUDIO
Ett foto publicerat av ALEX WESSELY (@alex_wessely)