Testa nya ölsnuset i helgen: Göteborgs Rapé Humle

Göteborgs Rapé Humle är det bästa av två världar – snus och öl.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2016-11-24 23:01  |  Lästid: 2 minuter
Testa nya ölsnuset i helgen: Göteborgs Rapé Humle
Idag släpps sprillans nya prillan Göteborgs Rapé Humle.

Snus och öl är livet på en pinne, det brukar vi på King alltid säga. Som en hyllning till denna oslagbara kombination lanseras nu Göteborgs Rapé Humle. Premiumsnuset är ett samarbete mellan snusjätten Swedish Match och mikrobryggeriet Fjäderholmarnas Bryggeri.

– Inspirationen från ölets värld och Fjäderholmarnas Bryggeris vision att erbjuda smakupplevelser som etsar sig fast i smaksinnet har gjort att vi i utvecklingen av Göteborgs Rapé Humle vågat oss på helt nya metoder och smakkombinationer än de vi använder i vår traditionella snustillverkning. Det har gett Göteborgs Rapé Humle en väldigt speciell smakprofil och bäst avnjuter man den med en Indian Pale Ale, säger Michaela Bergström, varumärkeschef Göteborgs Rapé på Swedish Match.

Testa nya ölsnuset i helgen: Göteborgs Rapé Humle
Swedish Match och Fjäderholmarnas Bryggeris är en match made in heaven.

Ryggraden i den speciella smaken är äkta humleolja. Den ger sig tillkänna genom en tydlig och robust, besk smak, som gör att snuset skiljer sig en hel del från annan snus. För att balansera beskan har man lagt till toner av citrus, malt och en aning honung. Resultatet är ett smakrikt snus med toner av humle, malt och citrus.

– Om Göteborgs Rapé hade haft en slogan skulle den kunna vara något i stil med ”either you hate it – or you love it” på grund av sin väldigt speciella karaktär. Och uppenbarligen finns det många som uppskattar den då var tionde dosa som säljs i Sverige är just en Göteborgs Rapé. För 15 år sedan var man det första snusvarumärket med ”vit portion”, vilket i snusets värld var en stor innovation som även blivit den nya normen inom kategorin. Nu har det blivit dags att ta klivet utanför komfortzonen ännu en gång och ge sig ut i det beska smaklandskapet med lanseringen utav Göteborgs Rapé Humle och det ska bli otroligt spännande att se hur den tas emot av konsumenterna, avslutar Michaela Bergström.

Snuset släpps i begränsad upplaga på 30 000 dosor i Swedish Match egna snusbutiker i Stockholm, Göteborg, Åre och Strömstad.

Swedish Match har på senare år gjort en rad hyllade samarbeten, bland annat med tatueringsstudion Salong Betong och med svenska whiskymärket Mackmyra.


Dela på Facebook
Tweeta