Schnayderman’s lanserar klassiska skjortor

Har den svenska modemarknaden plats för ännu ett skjortmärke? Det tror Joel Urwitz och Victor Press som nyligen lanserade etiketten Schnayderman's.

Schnayderman’s öppnade idag dörrarna till sin första butik där det vid invigningsminglet flockades av press och branschfolk. Märket är helt nytt och är grundat av Joel Urwitz tillsammans med Victor Press, som har bakgrund hos Acne Advertising. Schnayderman’s filosofi är att kombinera skräddartradition med en modern detaljhandel där de enbart fokuserar på att göra skjortor.
– Vårt fokus är alltid produkten. Vi kommer inte skapa ett livsstilsvarumärke där man kan hitta allt mellan himmel och jord med en logga på. Vi tror istället att dagens kunder vill skapa sin garderob med klädmärken som är mer specialiserade på en produkt.” säger Joel Urwitz, en av grundarna till Schnayderman’s.
Premiärkollektionen består av 30 skjortor indelade efter tre linjer: Formal, Oxford och Leisure. Priserna ligger runt tusenlappen och de kommer inom kort även lansera en webbshop. Butiken går att besöka på Stenbocksgatan 1 i Stockholm.

