Hyllade HUGO öppnar pop up-butik i Sverige

Klädmärket HUGO satsar mot Skandinaiven och öppnar sin första pop up-butik i Åhléns City i Stockholm.

Det här är HUGO
HUGO, som har sitt ursprung i Hugo Boss, är ett brand som utmanar det traditionella och konventionella. Formspråket är modernt, autentiskt och edgy. HUGO erbjuder möjligheten att uttrycka sig själv och sin individuella stil genom trendfokuserade och innovativa mönster. HUGOs signum är den uppochned-vända loggan som återfinns i flera plagg.
Klädmärket HUGO har fått upp ögonen för den Skandinaviska marknaden och öppnar sin allra första pop up-butik i regionen.
Butiken, som kommer att vara belägen i Åhlénshuset i Stockholm City, presenterar en unik shoppingmiljö och går i linje med HUGOs urbana stil. Utbudet är begränsat till unisex t-shirts, tröjor och track pants.
Pop up-butiken öppnade 1 september och kommer att finns kvar till och med 31 oktober.
Mellan den 21-22/9 hålls ett event i butiken där graffitikonstnärer är på plats och målar prints direkt på kläderna. Här finns möjlighet att få en skärddarsydd t-shirt med ett personligt tryck.
Öppettider för eventet:
21/9: kl. 16-19
22/9: kl.13-17

Lanserar nytt
I butiken kommer även delar ur HUGOs höst/vinter-kollektion att vara tillgänglig.
I den har HUGO tagit inspiration från Arktis med fokus på vinterlandskapets starka omgivningar och de äventyrliga personer som vågar åka dit.
I kollektionen hittar vi flera hybridplagg så som en parkas inspirerad av en smoking, en stickad tröja med oversized fickor och en tredelad kostym.
Även mönstrat får ta plats och HUGO har låtit sig utforska nya områden inom printat. Vargillustrationer blandas med HUGOs egna klassiska tryck och autentisk snökamouflage.
När det kommer till accessoarer går även de i linje med det funktionella; hittar vi både militärinspirerade ryggsäckar och magväskor, samt flertalet sneakers och boots.
Se kollektionen i sin helhet nedan och följ med på #iamHUGO och @hugo_official