Faye och Felicia: ”Det ska vara enkelt att köpa underkläder till flickvännen”

”När killar köper våra underkläder till sina flickvänner vill vi att de gör det för att hon ska bli glad, inte för att vara sexig på fredagskvällen”, säger Felicia Lönnqvist som tillsammans med Faye Flensburg grundat underklädesvarumärket Lace Laboratory.
Vi befinner oss på ett kontor i en gammal sekelskiftesvåning mitt på Stureplan i Stockholm. Det är slutet av oktober, mörkt ute men här inne hos underklädesvarumärket Lace Laboratory fylls rummen av en sprudlande energi som smittar av sig. Faye Flensburg och medgrundaren Felicia Lönnqvist visar stolt upp en ny trosmodell, ”High Waist Lace” – en string med hög midja – som de precis lanserat och som deras följare i sociala medier och nyhetsbrevsprenumeranter varit med och produktutvecklat.
– Vi har ett underbart community som består av tusentals kvinnor i olika åldrar. Deras input och feedback är ovärderlig för oss, berättar Faye Flensburg entusiastiskt och fortsätter:
– Hundra kunder har fått testa trosan i förväg och recensera till designteamet, sen har vi utvecklat den efter deras önskemål.

Lace Laboratory grundades 2017 och har snabbt etablerat sig som en favorit bland kvinnor som vill ha högkvalitativa, väldesignade och prisvärda trosor. Idén kom när Faye och Felicia inte hittade underkläder till sig själva som var både snygga och bekväma till ett bra pris.
– Underkläder är det första plagget man sätter på sig på morgonen, det är väldigt intimt och sätter tonen för dagen. Det är viktigt att trosan både är bekväm och får en att känna sig snygg.
Felicia Lönnqvist drar i resåren på en vinröd trosa och visar hur mycket den stretchar ut – spetsen runt höften kan stretchas upp till 150 procent. Målet är att modellerna ska passa, och sälja till, kvinnor i alla åldrar och kroppsformer. Det syns tydligt i all slags kommunikation att Lace Laboratory är ett modernt och inkluderande underklädesvarumärke, motsatsen till vad exempelvis Victoria’s Secret var en gång i tiden då supermodeller användes i marknadsföringen.
– Vi vill vara ett sunt varumärke som fokuserar på kvalitét, komfort och som passar alla. När killar köper våra underkläder till sina flickvänner vill vi att de gör det för att hon ska bli glad, inte för att vara sexig på fredagskvällen, förklarar Felicia Lönnqvist.

Många killar upplever ofta att det är lite svårt att köpa underkläder till sina flickvänner eller tjejkompisar. Det vill Lace Laboratory ändra på.
– Det är känsligt, vi vet det. Många killar är nervösa för att köpa fel storlek och att det eventuellt kan vara sårande. Våra modeller är väldigt förlåtande tack vare stretchmaterialet så råkar man köpa fel storlek passar de oftast ändå. De formar sig efter kroppen.
Varför ska killar köpa underkläder till sina tjejer?
– För att alla kvinnor förtjänar det. Med ganska små medel kan du göra henne väldigt glad för alla gillar ju fina trosor som är sköna att ha på sig. Vi lovar att det kommer att vara uppskattat.

Lace Laboratory erbjuder även genialiska presentförpackningar om tre trosor för 550 kronor i ”provrör” som du kan använda för annan förvaring på resor eller i necessären.
– Den perfekta presenten till alla kvinnor!
Under 2022 kommer Lace Laboratory att lansera fler modeller för att bredda sortimentet.
– Visionen är att vi ska bli en given trosdestination för alla kvinnor och så småningom bli det globalt ledande trosbolaget.
Lace Laboratory säljs på egna webbshopen här och på NK i Stockholm och Göteborg.