Nytt svenskt märke

Redaktionen |
Publicerad 2007-05-14 12:23 |
Lästid: < 1 minut

Ur Ljungs första kollektion.
”Ett varumärke som fokuserar på dressat mode och tar en plats mellan jeansen och kostymen i männens garderob”. Så beskrivs det nya märket Ljung i pressreleasen. Bakom märket står designern Marcus Larsson, som tar med sig rutin från arbetet som designer hos MQ där han bland annat skapade varumärket Bläck. Och visst finns det en hel del MQ i Ljung. Det är hyfsat moderiktiga plagg utan krusidull.
– Det är mycket politik när man jobbar för en stor kedja, och väldigt kreativt befriande att jobba för sig själv, berättar Marcus för King.
– Visst ser man likheter i det jag gjort tidigare, men Bläck var mer dressat. Ljung är lite yngre, och jag vill gärna fånga upp jeanskunder som drar lite åt det dressade hållet.
Ljung finns i butik hösten 2007 och priserna ligger i ”övre mellanprisläge”. Vilka butiker som ska sälja Ljung är inte klart.
Av: Text: Erik Gripenholm