Lyxklockor på uppgång

 |  Publicerad 2005-06-14 14:46  |  Lästid: < 1 minut

Bild 314736Kändisars accessoarer hamnar allt oftare i blickfånget. Det är kul, och kanske särskilt för männen eftersom vi har så få attribut att spela med när det kommer till att komponera en snygg outfit.

I samband med detta har även marknaden för lyxklockor växt sig allt större. Och numera är det inte bara de klassiska märkena såsom Rolex eller Cartier som är populära. Mindre märken är på stark uppgång, och nyhetsbrevet JC Report tog ett snack med en av dem; urmakaren Carl F Bucherer.

JCR: Who is the new luxury watch consumer? Do you see the luxury watch customer getting younger?

MF: Today’s 25- to 40-year-old luxury consumer has traveled overseas. Younger people read international newspapers and magazines. Professionals and managers, but also independent entrepreneurs, make more money today than 20 years ago on Wall Street, or with tech companies, as top/midlevel managers of Fortune 100 companies, and also as successful media managers, designers, musicians, and sports stars.

[…]

JCR: Cartier and Rolex, for example, two very popular brands, are so entrenched in the fashion space. How do you plan to compete?

MF: We are not about fashion, but about style and quality. You pay a lot for our watches, but they last for generations and will never be out of fashion.

Så talar en man med sann yrkesheder.

(bilden visar deras nya modell Patravi TravelTec GMT)

Dela på Facebook
Tweeta