Beteendemönster solglasögon
Att välja solglasögon är absolut ingen lek. Till skillnad från vanliga glasögon svänger modet för solglasögon i rasande tempo. Vårens måste blir höstens allra största stilmiss. Därför gäller det att utveckla ett beteendemönster för att välja solglasögon. Vi ger er tre.
Nostalgikern
Få accessoarer talar om så mycket nostalgi som solglasögon. Gamla filmstjärnor som förevigat olika modeller blir återigen senaste mode och varje år är det en klassik solglasögonmodell som hypas för nästa år vara helt passé. Att inhandla klassiska bågar innebär dock ett betydligt långsiktigare tänk. Likaså finns den en påtaglig risk att drabbas av hybris genom att anamma en stil som endast Steve Mcqueen behärskade.
Hipstern
Problemet med hipsters är att det adrig riktigt går att avgöra huruvida det hippa verkliget är hippt kontra ren och skär ironi. Oavsett vilket är det alltid lätt att förakta trender utan att faktiskt se nyttan i dem.
Henrik Vibskov, Topman, Rodeo.