Beteendemönster solglasögon

Olof Enckell  |  Publicerad 2008-02-17 19:50  |  Lästid: 2 minuter
Bild 316762

Att välja solglasögon är absolut ingen lek. Till skillnad från vanliga glasögon svänger modet för solglasögon i rasande tempo. Vårens måste blir höstens allra största stilmiss. Därför gäller det att utveckla ett beteendemönster för att välja solglasögon. Vi ger er tre.

Nostalgikern
Få accessoarer talar om så mycket nostalgi som solglasögon. Gamla filmstjärnor som förevigat olika modeller blir återigen senaste mode och varje år är det en klassik solglasögonmodell som hypas för nästa år vara helt passé. Att inhandla klassiska bågar innebär dock ett betydligt långsiktigare tänk. Likaså finns den en påtaglig risk att drabbas av hybris genom att anamma en stil som endast Steve Mcqueen behärskade.

Rayban Clubmaster, Persol

Hipstern
Problemet med hipsters är att det adrig riktigt går att avgöra huruvida det hippa verkliget är hippt kontra ren och skär ironi. Oavsett vilket är det alltid lätt att förakta trender utan att faktiskt se nyttan i dem.

Bild 316763

Henrik Vibskov, Topman, Rodeo.

Bild 316764

Retrospecs.co.uk,

Dela på Facebook
Tweeta
Story House Egmont

Story House Egmont
Pyramidvägen 7
169 91 Solna
Tel: 08-692 01 00

Läs vår integritetspolicy

Hantera Cookie inställningar


Den här sajten drivs av Story House Egmont. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.
Story House Egmont, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206