Komikerstjärnan Pete Davidson frontar svenska modejätten H&M i ny kampanj

Den amerikanske komikern Pete Davidson, även känd som Kim Kardashians nya kille, frontar H&M:s globala modekampanj för män.

Komikern Pete Davidson är känd från den amerikanska humorinstitutionen Saturday Night Live där han har varit fast ensemblemedlem sedan han var 20 år. För den breda massan är han däremot mest känd för sina betydligt kändare flickvänner, nu senast Kim Kardashian. Den omsusade relationen med realitystjärnan har gjort att många känner den 28-årige komikern som ”Skete”, ett öknamn myntat av Kardashians exman Kanye West.
Svenska modejätten H&M kan nu avslöja att Pete Davidson är ansiktet utåt för deras nya globala herrkampanj. Bilderna andas humor och självförtroende, två egenskaper som utmärker Davidson, och ska fungera som en uppmaning till alla män att våga sticka ut och ha kul med sin stil.

– Det var en fantastisk upplevelse att göra den här kampanjen. Vi hade väldigt roligt när vi tog bilderna och skapade innehållet. Kläderna är bekväma och känns sköna att ha på sig vilket är det jag älskar mest med H&M, säger Pete Davidson.
Kampanjen innehåller helt nya plagg för säsongen, men har för första gången blandats upp med favoriter från tidigare H&M-kollektioner, som ett tecken i tiden och en uppmaning att använda hela sin garderob och inte slänga gamla plagg bara för att de har några år på nacken.

– Vi är jätteglada att Pete Davidson är ansiktet utåt för vår nya kampanj. Pete förkroppsligar allt det som vi på H&M vill förmedla med vår nya herrmodesatsning, han har ett självförtroende och ett sätt att leka med sin personliga stil. Dessutom är han lätt att relatera till och inspirerar killar runt om i världen att våga uttrycka sig med hjälp av sitt utseende, säger Henrik Nordvall som är Global Business Unit Director for Menswear på H&M.
Förutom Saturday Night Live och standupshower på Netflix är Pete Davidson flitigt återkommande i modemedia för sin till synes slappa men högst medvetna streetwearstil, han ses ofta i plagg från Bape, Palace och Supreme. Samarbetet med H&M lär ytterligare befästa hans position i modevärlden.