Italienaren på allas stjärtar fyller 25!

Replay köpte nyligen ett kloster i Venedig. Hur kommer det sig?
Grundaren, Claudio Buziol, köpte 1100-talsklostret San Gregorio förra året. Venedig är en stad som reflekterar Italiens rika historia, kultur och kreativitet. Dessa element var viktiga för Claudio som gärna ville föra samman dessa värden med Replays, och vi använder nu klostret för speciella events.
Ni är idag det åttonde största jeansmärket i Sverige. Tänker ni fortsätta växa?
Den svenska marknaden är viktig för oss, det är en stark denimmarknad med en ung, cool expertpublik. Vi tror att vi har den rätta produkten – ung, kreativ och spännande – för att lyckas på den marknaden, så ja, vi tänker fortsätta växa.
Enligt uppgift fick Replay ekonomisk hjälp av Diesels grundare för länge sen. Berätta!
Även om både Replay och Diesel från början tillhörde samma grupp, ”The Genious Group”, så tror jag inte att Replay fick någon hjälp av Diesel. Det var nog snarare så att Replays grundare Claudio Buziol gav Diesels Renzo Rosso en hjälpande hand när det begav sig. Idag har vi inget mer gemensamt med Diesel än det geografiska utgångsläget. Vi är som vilka konkurrenter som helst.
Såpass. Som Replayboss, vilken person skulle du helst se i ditt märkes kläder?
Jonny Depp! Han är snygg och charmerande men ändå kultiverad och enigmatisk, egenskaper vi tror speglas i Replay idag.


