Gör plats i badrumsskåpet för nya svenska lyxvarumärket Narcyss

Narcyss är det nystartade hudvårdsföretaget för män med aptit på livet. Premiumvarumärket är grundat av en veteran i modevärlden.

Hudvårdsvärlden har fått ett nytt tillskott i nystartade varumärket Narcyss. Bakom företaget ligger mode- och reklamveteranen Gustaf Törling som kommer från en framgångsrik utlandskarriär med toppjobb på bolag som Estée Lauder, Laird + Partners, Lloyd & Co och Selekt där han jobbat med prestigefyllda modevarumärken som Gucci, Tom Ford, Jil Sander och Levi’s. Efter flera år i New York, Los Angeles, Milano, London och senast Zürich är Gustaf tillbaka i Stockholm för att börja sin kanske största resa hittills; med ett helt eget varumärke i lyxklassen.

Narcyss filosofi lyder: For a life well lived. För ett liv väl levt. Varumärket riktar sig till den moderne mannen som inte nödvändigtvis vill göra avkall på livets goda bara för att se bra ut. Ungefär som folk är mest. Produkterna ska fungera som ett komplement till en aktiv livsstil med allt vad det innebär, från tidiga morgnar på gymmet till sena kvällar på krogen. Företaget skriver uttryckligen i sin pressrelease, eller ska vi kalla det manifest, att det är okej att unna sig en Negroni eller två, följt av yoga morgonen efter. Det är rader som tilltalar Kingredaktionens innersta väsen (minus yogan kanske).

Debutkollektionen Regime No1 består av en rad välfungerande basprodukter med snygg design och växtbaserade ingredienser som täcker en daglig hudvårdsrutin. Vi ser en ansiktstvätt (L’Eau Brut), en återfuktningskräm (Suede L’Éclat), ett skyddande serum (Acid House), en ögonkräm (The Eye Cream) och en nattmask (Beach Grass). Produkterna finns på Narcyss hemsida samt hos välsorterade återförsäljare som NK och Care of Carl.