Form för alla

Redaktionen |
Publicerad 2006-09-26 04:58 |
Lästid: < 1 minut

Välj din grafiska identitet.
Vi har Ikea för möbler och H&M för kläder. Nu vill företaget John Look göra samma sak med vår grafiska form.
– I ena änden har vi dyra reklam- och designbyråer på fina gatan. I den andra har vi fula visitkort från olika internettryckerier menar John Mellkvist, art director och grundare till John Look, i deras pressmeddelande.
Hos John Look kan man forma sin egen grafiska profil online med hjälp av ett antal givna mallar.
– Vi vill vara billiga utan att se billiga ut. Vårt koncept är inspirerat av modeindustrin med dess konfektionstänkande som gjorde snygga kläder billigare, mer tillgängliga och anpassade till kundernas olika behov, tycke och smak fortsätter John Mellqvist som innan arbetat för bland andra reklambyrån Lowe Brindfors.
– I ena änden har vi dyra reklam- och designbyråer på fina gatan. I den andra har vi fula visitkort från olika internettryckerier menar John Mellkvist, art director och grundare till John Look, i deras pressmeddelande.
Hos John Look kan man forma sin egen grafiska profil online med hjälp av ett antal givna mallar.
– Vi vill vara billiga utan att se billiga ut. Vårt koncept är inspirerat av modeindustrin med dess konfektionstänkande som gjorde snygga kläder billigare, mer tillgängliga och anpassade till kundernas olika behov, tycke och smak fortsätter John Mellqvist som innan arbetat för bland andra reklambyrån Lowe Brindfors.
Av: Text: Erik Gripenholm