David Beckham om nya BOSS-kampanjen: ”Jag trodde att mina dagar som kalsongmodell var över”

King var på plats i London när David Beckham firade sin nya stekheta underklädeskampanj för BOSS.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2025-01-31 12:53  |  Lästid: 3 minuter

David Beckham kastar kläderna framför den världsberömda modefotografduon Mert och Marcus i BOSS nya underklädeskampanj. I kampanjen visar Beckham, som fyller 50 i år, upp den bästa rippade magen sedan Fredrik Ljungberg i den klassiska kalsongreklamen från 2003 och lär få fler att köra av vägen än Anna Nicole Smiths julkampanj för en svensk modejätte 1994.

David Beckhams ”dad bod”.

Den intima kampanjen firades med en lika intim lanseringsfest i den underjordiska lokalen Lightroom i King’s Cross i London. King var på plats, liksom huvudpersonen själv med sina nära och kära – Posh och barnen, kändiskocken Gordon Ramsay och tv-personligheten James Corden med flera. Kvällen bjöd på spektakulära videoinstallationer, ljusshower och dunkande dansgolv. För musiken stod ingen mindre än den Oscar- och mångfaldigt Grammybelönade demonproducenten Mark Ronson, följd av dj:n Honey Dijon – även hon Grammyvinnare. I glasen serverades Golden Martinis av det lyxiga ginmärket Seventy One.

Kvällens huvudnummer var premiären av kampanjens påkostade reklamfilm, regisserad av Mert och Marcus, där vi fick se sexsymbolen David Beckham i all sin prakt i ångande scener i New York till tonerna av Phil Collins 80-talsklassiker In the Air Tonight.

Vad det hela handlar om är kollektionen BOSS ONE Bodywear som innehåller diskreta basplagg och underkläder för män. Badbyxor, kalsonger, linnen och t-shirts – allt i svart och vitt. Plaggen är gjorda i en figurnära blandning av bomull och elastan för att sitta skönt dygnet runt.

– Lanseringen av BOSS ONE Bodywear-kollektionen är ytterligare en milstolpe och ett nytt kapitel i vårt långsiktiga strategiska partnerskap med David Beckham. Det är också ett bevis på vår gemensamma hängivenhet till stil och hantverk. Bodywear är en fantastisk produktgrupp och med den här kampanjen vill vi inspirera kunder och fans av varumärket världen över mer än någonsin, säger Hugo Boss vd Daniel Grieder.

Kampanjen är skapad av byrån Team Laird och modeduon Mert och Marcus (Mert Alas och Marcus Piggott) som har fotograferat världens största stjärnor sedan 90-talet.

Det var förra året som David Beckham klev in som BOSS-ambassadör. Men fotbollshjälten själv trodde att tiden som just kalsongmodell var förbi.

– Jag sa en gång att mina dagar som kalsongmodell var över, men när BOSS berättade om kollektionen och tog in mina goda vänner Mert och Marcus för att fotografera kampanjen med sina alltid lika briljanta och kreativa idéer kunde jag helt enkelt inte tacka nej, säger Beckham.

Den nya kollektionen BOSS ONE Bodywear innehåller basplagg och underkläder för män.

Reklamkampanjen med Beckhams superkropp i storformat kommer att synas på stan samt rulla på bio och hos stremingjättar som Amazon Prime, Netflix, HBO Max, Paramount Plus och Sky TV.

– Den nya BOSS One-kollektionen är fenomenal. Jag är stolt över att stödja BOSS i vårt långsiktiga strategiska partnerskap med den här kampanjen, avslutar Beckham.

BOSS ONE Bodywear-kollektionen finns på boss.com och i BOSS butiker samt hos utvalda återförsäljare.

Kollektionen släpps globalt den 1 februari.
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2025-01-31 13:14