Cheap Monday-Örjan startar eget

"Mr Cheap Monday" har redan gjort designerjeans till varje bakdels egendom och fått ordentligt betalt för det när H&M knackade på dörren. Nu blir Örjan Andersson återigen sin egen när varumärket under eget namn avslöjas.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-06-27 10:10  |  Lästid: < 1 minut
Bild 424538

Första kollektionen består av kill- och tjejjeans i fem olika passformar i olika material och tvättar med en prislapp på cirka 800 kronor samt t-shirts med och utan print.
– Jag har jobbat med jeans i 20 år, så det känns naturligt och väldigt roligt och inspirerande att släppa en jeanskollektion i eget namn. Jag kommer att börja om från grunden med det jag kan bäst, jeans och t-shirts, och sedan bygga vidare med fler typer av plagg och andra roliga saker, säger Örjan Andersson till Rodeo.

De första produkterna släpps inför våren och sommaren 2012. Örjan Andersson är även fortsättningsvis designansvarig för Cheap Mondays jeans.

Dela på Facebook
Tweeta