Brothers ger sig ut på stilturné – ska hjälpa män hitta sin ”Size you”

Klädmärket Brothers ger sig ut på en turné i Sverige, där män kan få personlig passformsanalys och kunna få sina gamla kostymer att sitta perfekt igen.
I sin ”Size you”-kampanj ska svenska män få hjälp med välsittande kläder. De vill öka mäns kunskap om passform och stil.
Under turnén kan män få sina gamla, mindre välsittande kostymer anpassade efter personliga mått. Brothers har även skapat en avatar av den svenska genomsnittsmannen, och han ser inte riktigt ut som den stereotypa modellen.
– Oftast krävs bara en liten justering, ibland ingen alls och i vissa fall krävs det att man rättar till i princip allt. Brothers vill med turnén lära män mer om sin storlek och passform, men också erbjuda möjligheten att anpassa och rätta till tidigare köp. Ur hållbarhetssynpunkt är det viktigt att se till att alla kläder som hänger hemma i garderoberna faktiskt används och att framtida köp passar perfekt redan från start, säger Magnus Hultin, Chefsdesigner på Brothers.


Turnén startar 30 september – hit kommer den:
30/9-1/1/10 Mall of Scandinavia, Stockholm
2-3/10 Stockholms Centralstation
4-6/10 Kista Galleria, Stockholm
7-8/10 Täby Centrum, Stockholm
11-12/10 Mästerhuset, Stockholm
14-15/10 Birsta City, Sundsvall
17-18/10 Erikslund, Västerås
19-20/10 Marieberg, Örebro
21-22/10 Allum, Göteborg
23-24/10 Göteborgs Centralstation
25-26/10 Kungsmässan, Kungsbacka
27-28/10 Nordstan, Göteborg
29-30/10 Emporia, Malmö
31/10-1/11 Malmös Centralstation
2-3/11 Triangeln, Malmö
4-5/11 Ingelsta Shopping, Norrköping
