Adam Pålsson nytt kampanjansikte för MQ-märket Dobber

Jubilaren Dobber firar 50 år med moderiktigt skådissamarbete.

Joel Ågren  |  Publicerad 2024-09-13 08:20  |  Lästid: 2 minuter

Det MQ-ägda varumärket Dobber grundades redan 1974 med löfte om att förse svenskarna med en casual garderob där kvalitet, enkelhet och denim står i fokus.

För att fira fem decennier av tidlös design och denimtraditioner har man i höst tagit hjälp av skådespelaren Adam Pålsson, känd för sitt stora modeintresse och flerfaldigt utsedd till en av Sveriges bäst klädda män av Café. Pålsson kommer att vara ambassadör för Dobbers 50-årsjubileum och synas i MQ:s kanaler under det kommande halvåret

– Det var viktigt för oss att fånga Dobbers arv och essens när vi skapade bilderna på Adam Pålsson inför Dobbers 50-årsjubileum. Adam med sitt tidlösa uttryck är den perfekta representationen av den visionen och blir en naturlig brygga mellan nu och då, säger Anders Grahn Creative Director MQ Marqet. 

Här hittar du Dobbers senaste kollektion.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2024-09-13 09:43